Ekonomi

Kışlık işler rafta kaldı: Satışlar sert düştü

Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da da son yılların en sıcak kışı, kışlık eser satışlarında düşüşe neden oldu. Söz kategorisindeki satışların bir önceki yıla göre yüzde 20 oranında düştüğü belirtilirken, markaların söz konusu kategorisindeki çalışmaları azaltıp tüm giyimde giyilebilecek zamansız eserlerin payını artırdığı belirtiliyor. mevsimler Öte yandan sıcak hava yaz yeni dönem eserlerinin bu yıl geçen yıla göre çok daha erken vitrinlerde yerini almasına neden oldu.

MARKA İHLALİ KURULDU

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Lideri Sinan Öncel, birçok kategoride yapılan indirimlerin de etkisiyle şubede işlerin hem miktar hem de ciro olarak çok iyi gittiğini ancak genel prestij nedeniyle marjların geçen yıla göre düşük kaldığını anlattı. . Priorl, dokuma ile başlayan ve hazır giyim üreticilerine sıçrayan karlılık sorununun markaları da etkilemeye başladığına dikkat çekti. , “Karlılık sorunuyla karşı karşıyayız” dedim. Önl, indirimlere rağmen havaların sıcak olması nedeniyle kışlık işlerin satışlarının pek iyi olmadığını söyledi. “Hava sıcaklıklarında düşüş bekliyoruz. Esnaf kar yağışını bekliyorr” dedi.

KIŞLAR SOĞUK ÜLKELERE SEVK EDİLİR

Erkek giyimin lider markalarından Kiğılı’nın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hilal Suerdem, genel prestiji ile şubede kışlık parçalara olan talepte yüzde 20’lik bir düşüş olduğunu belirtti. Suerdem, “Bunu önceden tahmin etmiştik. Bunun için mağazalara daha çok mevsimlik ürünler koyuyoruz. Kalın ürünlerde yüzde 20 azalma var. Kışın henüz bitmemiş olması için hala bir şansımız olduğunu düşünüyoruz. Diğer bir formül de bu tür ürünleri havaların daha soğuk olduğu yurt dışı mağazalarımıza yönlendirmek. Bu tür ürünler başta Rusya olmak üzere kuzey ülkelerinde değerlendirilebilir” dedi.

KIŞIN YERİNİ ZAMANINDA YAPILAN İŞLER ALDI

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, küresel ısınmanın da etkisiyle tüm dünyada üretimde değişimler yaşandığını, kış aylarının sert geçmesindense mevsimlik işlere yöneliş olduğunu söyledi. Orakçıoğlu, “Küresel ısınmanın da etkisiyle mevsimler değişti. Kalın kışlık kazaklar eskisi gibi rağbet görmüyor. Bu nedenle her mevsim giyilebilecek zamansız ürünlere yönelim arttı. Bu da müşteri için bir avantajdır. Ancak sıcak hava nispeten kalın ürünlere olan talebi etkiledi. Vitrinlerdeki zamansız ürünleri raflarda çoğaltmak gerekiyor” dedi.

KAYNAK: EKONOMİM

candirhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu